Photoshop - redigera ögonfärg

Ja nu ska jag visa hur man redigerar ögonfärg lite snabbt.




Välj först vilken bild du vill ha, jag valde en bild på en kompis som heter Bella.
Sen väljer du "magnetic lasso tool" som jag har ringat in.


Sen zoomar du in på det du ska redigera, i det här fallet ögonen.




Sen markerar du runt ögat med magnetic lasso tool, det är för att det inte ska komma utanför.


Sen väljer du pensel, och på sidan där det står "mode" väljer du color/färg.


Sen väljer du basic brushes, och tar en borste där. Den jag har ringat in är den jag använder men dom flesta på basic brushes brukar gå bra.


Sen väljer du vilken färg du vill ha, tex grön.


Då fyller du i det markerade området (förstås inte på puppillen)


Och då var det ena ögat klart. Sen gör du precis likadant på andra ögat, seen KLART!







Tadaaaaaaaa!

hoppas ni lärde er något, ha det bra så länge!

Här är en länk till bella som tack för bilden!

klicka här.




Kommentarer
Postat av: bella! <333

heej :)

2010-02-07 @ 19:44:24
URL: http://bellaisit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0