Photoshop - Pixla en bild

ja nu så ska jag visa hur man pixlar en bild.


Som vanligt väljer du en bild, tillexempel en bil som du inte får visa regstrerings nummret på.


Sen tar du den där kvadraten "magnetic tool", som jag har ringat in.


Sedan markerar du skylten, det som jag har ringat in där.


Sen går du in på Filter, sedan Pixalate.


Sedan mosaic,
alltså
Filter - Pixelate - Mosaic


Sedan ska du välja hur mycket du vill pixla, tillexempel mellanstora rutor..


eller små rutor..


Eller stora rutor.

Sen så är det klart, man har ingen aning vad som stod där innan, :)




Hoppas ni lärde er något, nu måste jag plugga!

Kommentarer
Postat av: sandi

lärt mig något nytt :) fortsätt med fler tips.

2010-03-09 @ 19:39:46
URL: http://sandigazrawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0